Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

ZARZĄDZENIE NR 120.28.2021 BURMISTRZA LEŚNICY z dnia 28 grudnia 2021 r. w sprawie ustalenia procedur kontroli zarządczej w Urzędzie Miejskim w Leśnicy


ZARZĄDZENIE  Nr 120.28.2021

BURMISTRZA LEŚNICY

z dnia 28 grudnia 2021r.

 

 

 

zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia procedur kontroli zarządczej w Urzędzie Miejskim w Leśnicy

 

 

           Na podstawie art. 68 i 69 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

§ 1. W Zarządzeniu nr 120.4.2011 Burmistrza Leśnicy z dnia 1 lutego 2011r. w sprawie ustalenia procedur kontroli zarządczej w Urzędzie Miejskim w Leśnicy (zmienionego Zarządzeniem  nr 120.27.2012 Burmistrza Leśnicy z dnia 28 grudnia 2012r., Zarządzeniem nr 120.7.2014r. Burmistrza Leśnicy z dnia 1 września 2014r., Zarządzeniem nr 120.12.2017 Burmistrza Leśnicy   z dnia 8 listopada 2017r., Zarządzeniem nr 120.17.2018 Burmistrza Leśnicy z dnia 8 listopada 2018r. oraz Zarządzeniem nr 120.6.2020 Burmistrza Leśnicy z dnia 13 marca 2020r. oraz Zarządzeniem nr 120.8.2020 Burmistrza Leśnicy z dnia 18 maja 2020 oraz Zarządzeniem nr 0050.305.2021 Burmistrza Leśnicy z dnia 18.01.2021 oraz Zarządzeniem nr 0050.447.2021 z dnia 15.12.2021r.) w sprawie ustalenia procedur kontroli zarządczej w Urzędzie Miejskim w Leśnicy Załącznik nr 1 – Zasady udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości 30 000,00 euro otrzymuje brzmienie jak w załączniku Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§ 2.1   W § 24 Zarządzenia, o którym mowa w § 1, dodaje się punkt 5 w brzmieniu:

„5) Udokumentowanie szacowania wartości zamówienia stanowiące Załącznik Nr 7 niniejszego Zarządzenia”.

   2. Załącznik Nr 7 opisany w ust. 1 stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.

    

§ 3 Tracą moc Zarządzenie nr 0050.305.2021 z dnia 18.01.2021r. oraz Zarządzenie nr 0050.447.2021 z dnia 15.12.2021r.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z  dniem 1 stycznia 2022r.

 

Burmistrz

(-) Łukasz Jastrzembski

 

                                                                    Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 120.28.2021r. z dnia 28.12.2021r.

                                                                                                                                                  

Zasady udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej

130.000 zł.

  1. Wydatki ponoszone w ramach zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza 130.000 zł. (netto), powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny,z zachowaniem zasad należytej staranności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów.
  2. Wartość szacunkową zamówienia ustala pracownik odpowiedzialny merytorycznie wg. załącznika nr 7 do Zarządzenia Nr 120.4.2011  z dnia 01.02.2011r.
  3. Przy dokonywaniu zamówienia do kwoty brutto 10.000,00 zł należy przeprowadzić analizę rynku poprzez sprawdzenie ceny u potencjalnych sprzedawców/wykonawców.
  4. Przy dokonywaniu zamówienia powyżej 10.000,00 zł do kwoty  50.000,00  zł należy przeprowadzić analizę rynku poprzez sprawdzenie ceny u potencjalnych sprzedawców/wykonawców. Z przeprowadzonej analizy pracownik odpowiedzialny merytorycznie sporządza notatkę służbową.
  5. Przy dokonywaniu zamówień powyżej kwoty brutto 50.000 zł należy zrobić rozeznanie rynkowe w formie pisemnej poprzez przesłanie zapytania ofertowego do wykonawców.
  6. Udzielenie zamówienia, którego wartość jest równa lub przekracza kwotę brutto 10.000,00 zł, powinno być dokonane w formie pisemnej umowy.
  7. Zamawiający może nie przeprowadzać analizy rynku poprzez sprawdzenie ceny u potencjalnych sprzedawców/wykonawców lub robić rozeznania rynkowego jeżeli zamówienie dotyczy usług doradczych: prawnych, podatkowych, finansowych oraz powszechnych usług pocztowych.
  8. Informacja dot. przetwarzania danych osobowych – art. 13 RODO *

Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)* 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych – Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) – zwanego dalej RODO, informuję, iż:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych przez Gminę Leśnica (zwana dalej jako „Administrator”), ul. 1 Maja 9, 47-150 Leśnica, jest reprezentujący ją Burmistrz Leśnicy. Adres e-mail: um@lesnica.pl, telefon: +48 77 461 52 81.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD), z którym można skontaktować się w sprawach ochrony danych i realizacji swoich praw pisząc na adres e-mail: iod@lesnica.pl lub na adres siedziby administratora: Gmina Leśnica, ul. 1 Maja 9, 47-150 Leśnica, telefon: +48 77 463 98 59.
  3. Administrator przetwarza Państwa dane osobowe na podstawie przepisów prawa:
  • na etapie postępowania o udzielenie zamówienia: na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODOw związku z art. 43 i 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie zapytania ofertowego;
  • na etapie zawierania umowy: na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanymz udzieleniem zamówienia publicznego o wartości szacunkowej nieprzekraczającej130.000,00 zł w celu zawarcia i prawidłowego wykonania umowy dla przedmiotowego postępowania.
  1. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, a także podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  2. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu do którego dane zostały pozyskane, a w przypadku materiałów archiwalnych, przez czas wynikający z przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych organów gminy.
  3. Nie przewiduje się przekazywania Państwa danych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub instytucji międzynarodowych, ani przetwarzania danych osobowych w celu innym, niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane.
  4. Przysługuje Państwu prawo:
  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych**;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO***;
  • do prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa lub za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej dostępnej na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
  1. Nie przysługuje Pani/Panu prawo:
  • do usunięcia danych osobistych na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO;
  • do przenoszenia danych osobowych na podstawie art.20 RODO;
  • sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest art. 6 ust.1 lit. c, a w dalszej kolejności art. 6 ust.1 lit. b RODO.
  1. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, oraz nie będą podlegały profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust.1 i 4 RODO;
  2. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem danych lubz inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są wyżej.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową zawarcia umowy.

___________________

* Wyjaśnienie: dotyczy wyłącznie osób fizycznych w tym osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.

** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

***Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

 

Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 120.28.2021 z dnia 28.12.2021r.

Załącznik nr 7 do Zarządzenia Nr 120.4.2011 z dnia 01.02.2011r.

 

Udokumentowanie szacowania wartości zamówienia

 

Wartość zamówienia wynosi ……………………..PLN.

Oszacowania wartości zamówienia dokonano w dniu ………………….……. na podstawie:

(przykładowe możliwości):

  1. kosztorysu inwestorskiego (dotyczy wykonania robót budowlanych),
  2. łącznej wartości zamówień tego samego rodzaju udzielonych w terminie poprzednich 12 miesięcy lub w poprzednim roku budżetowym, z uwzględnieniem zmian ilościowych zamawianych usług lub dostaw oraz prognozowanego na dany rok średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem,
  3. łącznej wartości zamówień tego samego rodzaju, których zamawiający zamierza udzielić w terminie 12 miesięcy następujących po pierwszej usłudze lub dostawie,
  4. analizy cen rynkowych według miejsca realizacji zamówienia lub siedziby zamawiającego (oferty internetowe, zapytania telefoniczne, zapytania mailowe itp.),
  5. analizy cen ofertowych złożonych w postępowaniach prowadzonych przez zamawiającego lub innych zamawiających (działających na terenie działalności zamawiającego dokonującego szacunku), a obejmujących analogiczny przedmiot zamówienia.

 

 

 

 

Podpis pracownika odpowiedzialnego merytorycznie

 

………………………………………………………

Podpis osoby zatwierdzającej (Zamawiający lub osoba upoważniona)

 

…………………………………………

 

 

PDFZarządzenie Nr 120.28.2021 Burmistrza Leśnicy z dnia 28.12.2021r..pdf (826,42KB)

PDFZarzadzenie Nr 120.28.2021 Burmistrza Leśnicy z dnia 28.12.2021r.scan.pdf (1,48MB)